Prosedur



Prosedur Membuat Pembelian atau Tempahan

1. Pelanggan membuat tempahan/ pesanan menggunakan Borang Pesanan

2. Kami menerima pesanan dan akan memberi maklumat berikut melalui email:
i. Jumlah harga
ii. Maklumat akaun bank
iii. Tarikh penghantaran.

3. Pelanggan membuat bayaran ke bank dan mengisi borang bayaran

4. Kami menerima bayaran dan membuat pengesahan

5. Kami menghantar pesanan dengan Pos Laju, dan akan menghantar maklumat berikut melalui email:
i. No rujukan Pos Laju
ii. Anggaran tempoh sampai
nota: Pelanggan boleh trek status penghantaran ini disini

6. Kami akan menghubungi pelanggan untuk memastikan pesanan telah diterima


Untuk pesanan custom-made atau yang memerlukan stok baru untuk di buat: 


1. Setelah menerima pesanan kami akan memberi maklumat berikut melalui email:
i. Tarikh siap
ii. Jumlah harga
iii. Maklumat akaun bank
iv. Tarikh penghantaran.

2. Pelanggan menerima info dan membalas email kami tanda persetujuan.

3. Kami menyiapkan pesanan tersebut

4. Pesanan siap, dan kami akan menghubungi pelanggan untuk memberi maklumat berikut:
i. Foto pesanan yang telah siap
ii. Jumlah harga
iii. Maklumat akaun bank
iv. Tarikh penghantaran

5. Pelanggan perlu membuat bayaran ke bank dan mengisi borang bayaran

6. Kami menerima bayaran dan membuat pengesahan

7. Kami menghantar pesanan dengan Pos Laju, dan akan menghantar maklumat berikut melalui email:
i. No rujukan Pos Laju
ii. Anggaran tempoh sampai
iii. Kami akan menghubungi anda untuk memastikan pesanan telah diterima
nota: Pelanggan boleh trek status penghantaran ini disini

Nota:
i. Setelah bayaran dibuat, kami juga akan menggunakan perkhidmatan SMS untuk update pelanggan tentang status penghantaran
ii. Untuk pesanan custom-made dan stok baru yang perlu dibuat, bayaran pendahuluan diperlukan untuk pesanan melebihi RM100
iii. FAQ tentang pesanan, bayaran dan penghantaran boleh dibaca di sini